Az elázott metró

A nagy viharra való tekintettel a BKK 2015. július 8.-án - optimista módon - a metrót ajánlotta közlekedésre. Nem sokkal később elázott a hármas metró déli része (illetve egyes peronokra betört a csapadékvíz).

A probléma egyik előzménye jól látszódik az origo fényképén:

viharmetro1.jpg

A kép a Nagyvárad téren készült, az aluljáróban. E sorok írójának egyébként éppen a Corvin negyedtől kellett volna eljutnia a kőbányai végállomásra és a metrópótlóra való reménytelen várakozás után elindult gyalog. Apró és jelentéktelen észrevételeim:

  • az első nagyjából 7 pótlóbusz nagyon tömve volt és nem is volt mind csuklós, felszállni már nem lehetett egyikre sem (tömötten érkezett, 1-1 leszállóval)
  • elindultam gyalog és a kereszteződéseknél, aluljáróknál nagyon nehezen jutottam át, mégis egyszerre érkeztem Kőbányára az általam elsőnek látott metrópótló autóbusszal - ennyire nem megoldott a pótlóbusz előnyben részesítése
  • a hírekben megjelenttel ellentétben az autósok nem voltak jó fejek és nem volt jellemző a gyalogosok felvétele (nem is szálltam volna be, én simán legyalogoltam, de másokra ráfért volna)
  • Kőbányától MÁV-val szerettem volna menni, de ott szembesülhettem vele mennyire nevetséges elképzelés volt; ellenben láttam, hogy a belváros felé hosszú percekig (kb. 15 perc?) nem indult egy metrópótló sem
  • Ezek után még mindig van olyan, aki szerint a metrót lehet busszal és villamossal helyettesíteni?

A Ferenc körútnál az aluljárót száraznak éreztem. A Klinikáknál nem is próbáltam felszállni a metróra. A Nagyvárad térnél a fenti látvány fogadott, sejthető volt, hogy a metrót elöntötte a víz. Az aluljárót meg sem próbáltam használni. Volt, aki majdnem rávette magát, de feladta. Többen azt kifogásolták, hogyan fordulhatott elő, hogy a csapadék ekkora áradást okozzon és valamiféle közelmúltbeli felújításról vitatkoztak.

A Népligetnél az amúgy is büdös aluljáróban morbid hatást keltett a meleg és büdös pár centis tó. Ott is előkerült valami felújításos vita, de nem hallgattam meg , hanem az amúgy egy helyben álló autók között átkeltem, mivel nem volt gusztusom belelépni abba a tóba.

A Nagyvárad térre visszatérve  a cink.hu képén látszik a csapadék hatása:

viharmetro2.jpg

 

Az ATV fényképén látszódik mi történt lent (másik megállóban, Ecseri útra tippelek):

viharmetro3.jpg

A vihar által okozott károkról és a fennakadás okairól a BKV kiadott egy közleményt. Ezek szerint a peronra befolyt csapadékon (és talán minimum egy csőtörésen) kívül, a felszíni szakaszra ráesett faágak és az esővízzel érkező hordalék okozott problémát, ezért kellett pótolni a metrót buszokkal.

Címkék: m3