Keleti, végállomás
Úgy tűnik, hogy a négyes metrónak tartósan a Keleti lesz a végállomása. Van pár dolog, amit az autóval közlekedő politikusok és tanácsadók nem látnak át. Ezekről pár mondatban muszáj írni.
- A metró a két állomás között megállás nélkül képes szállítani az utasokat. Az utasoknak ez nagyon sok idő.
- A metrónál az utascsere gyors.
- A villamosra hatnak a felszíni közlekedés zavarai, a lámpák, az utascsere lassú.
- A villamos időveszteség az utasnak, ha a metróhoz hasonlítjuk.
Össze lehetne számolni, hogy mennyi embert akarnak villamossal utaztatni és mennyi időveszteség naponta. Annak, aki autóval jár ez nem feltűnő, de éppen a négyes metró alkalmas ennek a tesztelésére.
Aztán az is szempont, hogy amikor más országokban a villamos reneszánszáról volt szó, akkor kulturált járművekről volt szó, amelyek kialakításuk, komfortosságuk és gyorsaságuk miatt az autóból csábították el az embereket.