Metró Budapesten

Utolsó kommentek:

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.21. 13:17:44

Ha már szart építünk metró helyett, miért a szarabb verziót?

Miért nem mehet már akkor a Felszabtérig, hogy a M3-ra is át lehessen róla szállni?

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.11. 23:04:26

@KissGecihuszár:

" komolyan nem értelek! Hol van az megírva, ......
Mi ez a minden kerület minden megállójából átszállás nélkül lehessen átutazni a várost?"

- Ez kérlek gyorsvasút-hálózat. Más szavakkal: Fejlettség, haladás.

- Nem csak a zuglóiakról és palotaiakról szól ez a dolog. Ez mindenkiről szól, aki adott vektoron-vonalon utazna, de esetleg pont ez az átszállási kényszer riasztja el.

- A jelenlegi jegyrendszer is az átszállásmentes hálózatot preferálja.

- Ha a fonódónál az átszállásmentes Óbuda-Budafok utazási lehetőség a fő érv, akkor itt is adjuk meg ugyanazt a lehetőséget. Én ezt a magam részéről megtoldom annyival, hogy várost átszelő járatokat gyorsvasútból kell építeni.

- Ha leteszem a kocsit és tömegközlkedem, akkor a felszinen én is az átszállásmentes járatokat keresem.

" miért is "szükséges" az a metró?"

- Mert képes sok embert gyorsan és zökkenőmentesen elszállítani, mert a városi akadályokat (folyó, hegy) könnyen leküzdi.

- A metró a jövő. Münchenben (tudom, pénz) az olimpiára kezdték el kiépíteni a hálózatot, és a bővít(get)ések a mai napig tartanak. Ott MA készülnek elemzések a HOLNAP forgalmáról, hogy mire fellép az igény, a metró már ott legyen.
Bezzegprágában 1984-85 környékén jártam (akkor még) Kosmonautu végállomáson ("C" vonal déli vá.), és néztük, ugyan még a daruk emelgetik a paneleket a tizedik emeleten a helyükre, de a metró már ott volt. Valamiért nem a Vencel térig menő villamosban gondolkoztak már akkor sem, és ma sem. (Igaz, már ott is lasabban folyik a csapból a pénz, de ha lassan is de csinálják)

" Ja, mer az olyan elegantos? A városközponttól sokkal messzebb lévő XXII. kerület 60 ezer lakója -annak ellenére, hogy voltak erre vonatkozó tervek már a '70-es években- a büdös életben nem fog metrót kapni és mégsem verjük a nyálunkat, "

- Verjétek a nyálatokat, bár ott két vasútvonal is halad, amit be kellene integrálni egy gyorsvasúti rendszerbe. Egy olyan rendszerbe, ahol a vasutat és a ráhordó járatokat egy helyről menedzselik.

- Azért, mert teneked Budafokról a 47-esen való zötykölődés jutott, remélem nem azt gondolod most magadban, hogy a palotaiak tehene is dögöljön meg.

- Ha a metróépítésnek a megtermelt adó és a GDP-hez való hozzájárulás lenne az alapja, akkor:
--- A Rózsadombon, Hegyvidéken majd minden utcában lenne metróállomás.
--- Telkiből huszonhat metróvonalon lehetne bejönni a városba.
--- Budaörs-Budapark is megérdemelné a metrót

.

A metrót nem csak a palotaiak-zuglóiak miatt kell továbbépíteni, hanem a fótiak, mogyoródiak, dél-budaiak, kelenföldiek, lágymányosiak, őrmezeiek, budaörsiek, biaiak, pátyiak miatt is.
Amikor egy budapesten belüli beruházásról van szó, sokan csak a két városon belüli végpontja között látnak tisztán, holott regionálisan, agglomerációban kellene gondolkozni. Nézd például az új hatos bevezetőt. Minek nektek oda 2x2 sáv a Dunapartra? Három párhuzamos főút a Lágymányosi hídig illetve acentrumba?(Szerémi-Budafoki-Fehérvári-Tétényivel már 4 út - 7 sáv)

.

Vessünk azonban azzal is számot, ha meghoszsabbítjuka ametrót, akkor a hoszsabbítás költségein túl mi az, ami még megoldandó.

- 80 méteres peronok. minimum 120 méteres peronok kellettek volna, hogy a jövőben hosszú szerelvényeket is lehessen rajta közlekedtetni.

- Kelenföldön nehéz a nagyvasútba bekötni.

- Rossz vonalvezetés, sűrű megállók

- Idióta lépcsőrendszerek.

- Párhuzamos beruházások nem lettek elvégezve (Pl P+R, Budaörsi út))

.

Még a villamosprojekthez:
Jelenleg a nagykörút 60mp-es ciklusidővel üzemel. Ha lesz üzemi kapcsoalt a Blahán, akkor könnyű látni, hogy ott előbb-utóbb lassújel is lesz. Ezt a tapasztalat mondatja velem.

A Rákóczi út 6 sáv, ami alsó hangon is 36 méter. A Combino hossza 54 méter. A szerelvény, hogy ezt keresztezze, 36+54 métert kell megtegyen, azaz 90 métert. 30 mp alatt el kell, hogy hagyja a kereszteződést, plusz be is kell haladjon a (példa kedvéért) a Népszínház utca felől levő megállóból való elindulás után. Tehát 30 mp alatt meg kell tegyen a szerelvény olyan 120 métert.
Tehát ha egy 15-ös tárcsát kap (4 m/s --> x3,6 = 14,4 km/h), akkor már a jelenlegi rendszerben nem tud a zöldjén belül áthaladnia Combino. És ez baj.

No nem azért, mert nem lehet állítania ciklusidőkön, lehet. Hanem azért, mert megint egy pár éves projektet dobunk majd sutba egy újabb kapkodás miatt.

Mert nem gondolkoznak a felelős emberek rendszerben.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

KissGecihuszár 2015.05.11. 20:44:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: komolyan nem értelek! Hol van az megírva, hogy a "nacscságos" Újpalotai, Zuglói "bennszülötteknek" átszállásmentesen KELL tudni utazni mondjuk a Móriczra, vagy épp az Etelére, ahová egyébként is jobb vonattal menni, mint BKK-val. Mi ez a minden kerület minden megállójából átszállás nélkül lehessen átutazni a várost? Megáll az eszem! Aztán miért is "szükséges" az a metró? Ja, mer az olyan elegantos? A városközponttól sokkal messzebb lévő XXII. kerület 60 ezer lakója -annak ellenére, hogy voltak erre vonatkozó tervek már a '70-es években- a büdös életben nem fog metrót kapni és mégsem verjük a nyálunkat, pedig egy "cseppet" nagyobb az SZJA ereje a XXII. kerületnek, mint a XV.-nek, arról már nem is beszélek, milyen qualitású, a GDP-hez jelentős mértékben hozzájáruló cégek garmada található B.fok-Tétényben... "szerénység, Pelikán..."

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.11. 02:43:47

@KissGecihuszár:

A hozzáadott érték egy átszállással több az Astorián túli utazásoknál, plusz a szükséges metró évtizedekre történő kinyírása.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Hatja2 2015.05.10. 23:38:03

@KissGecihuszár: szerintem ami busz most a Bosnyákig megy az maradna, attól kifelé meg szinte semmi, mondjuk egy járat maradna, ami nem a mostani végállomásra menne hanem mondjuk az Erdőkerülőre. de ez csak az én elképzeléseim.

valószínűleg nem fogják meghagyni a buszt mert túl nagy konkurencia lenne, ha esetleg objektíven van is pár perc fórja a villamosnak, sokan szubjektíven gyorsabban éreznék a buszt és tovább használnák.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

KissGecihuszár 2015.05.10. 17:37:43

@Hatja2: Végre valaki, aki reális érvek mentén, higgadtan képes megközelíteni ezt az igen fontos kérdést és nem fikáz, picsog, ajvékol, nyálat ver, hanem képes felfedezni a benefit package-t, illetve azt a fontos összefüggést, hogy ennyi pénzért, azaz konkrétan c.a 26MRD-ért mekkora hozzáadott értéket képes adni egy "jól pozícionált" 44-es villinger Zuglónak, Újpalinak és nem utolsó sorban az agglomerációnak, illetve azon vidékről érkezőknek, akik az M3-on érkezve hajlandóak kiszállni a kocsiból és BKV-zni, azaz villamosozni akár a belvárosig. Azt én még nem tudom, hogy a 44-es színre lépésével teljes egészében megszűnnek-e a palotai buszviszonylatok, tehát a tervezetten annulációra kerülő 7,7E,107-en túl a 133,233 is, vagy csak "visszanyírják" azokat mondjuk a Baross térig??

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Hatja2 2015.05.09. 08:40:30

Legalábbis ma azt olvastam, hogy a Pólus végénél lenne a végállomás, oda meg konténerpiac helyett mehetne egy normális P+R parkoló. De annak úgy lenne igazán értelme, ha az M3-asról nem kéne körbemenni a dugós Szentmihályin, meg 2-3 lámpa amíg balra tudsz kanyarodni a Nyírpalota végén... hanem a meglévő Szilas pihenő lehajtó, Városkapu utca útvonal érkezne a parkolóba a szántóföldek közt. Vagy a villamos menne még egy megállót a Szilas-pihenőig, mindenesetre ott simán megérné villamosra szállni a belvárosba autózóknak, a Kacsóh - Kós Károly szakasz dugóiban meg a parkoló kereséssel simán elvész a kocsi előnye.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Hatja2 2015.05.09. 08:26:32

egy fontos érv szól még az Újpalotai villamos mellett, hogy nagyon kevés pénzt vinne el az űrszelvény kiürítése. A patakig ugyebár meg is vannak a sínek (vagy helye, az állapot most irreleváns úgy is újrarakják, de nem kell házakat lebontani, utakat áthelyezni stb.). A körvasútig megint csak oké a helyzet, mert anno a Csömöri szélesítésére kihagytak helyet, illetve az aluljáró rámpájához is adott a hely mindkét oldalon. Az egyetlen bottleneck a Molnár V. - Apolló közti szakasz, ott az amúgy is elavult szolgáltató házat szinte biztosan le kell darálni, illetve előtte a párhuzamos szalagház elég közel van az úthoz... igaz a villamos javára be lehet ott áldozni a buszsávot, nem kell 3 sáv a Drégelyvárra. Aztán a Nyírpalota úton már focizni lehetne a két útpálya között, egyedül a benzinkút lenne útban egészen a Szentmihályiig, kifelé onnan meg pusztaság az utca keleti oldalán.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

KissGecihuszár 2015.05.06. 20:00:39

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Figyu, még 1x szeretném kihangsúlyozni, hogy NEM mondtam SOHA, miszerint tejjel-mézzel folyó kánaán lenne a fővárosi és agglomerációs közösségi közlekedésben! Egy totál hitelképtelen, lezüllesztett BKV nem tudott volna másképp megújulni (főként) buszilag, ha nem vonnak be olyan hitelképes gebineseket, mint a VT-Arriva, vagy az a cég, aki a 28 db Hybrid kocsit üzemelteti, ezt kérlek fogadd el! A BKV krónikus alulfinanszírozottsága még bőven a demszkyérára nyúlik vissza, ugyanis '92 óta nem emelték reálértéken a fővárosi önkormányzati (a főv. onkorm a BKV 100%-os tulaja, erről ennyit...) hozzájárulást, csak arra mondtak áment (ez ám az álszentség non plus ultrája), hogy a BKV nyakló nélkül vehessen fel hiteleket, természetesen nem a fejlesztésre, hanem a MŰKÖDÉSÉNEK biztosítására! Még 1x mondom; nem patyolat tiszta sem a BKV, sem a BKK, de igazságtalanok lennénk, ha nem ismernénk el az elmúlt évek egyértelmű sikereit.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.04. 22:23:30

@KissGecihuszár:

" a 20 totál káoszos demszkyéra után az elmúlt 5 év látványos fejlődést hozott"

- Az elmúlt 5 évben kiszervezték a buszközlekedés nagy részét magánzóknak. A tulajdonosi hátteret figyelmen kívül hagyva azonban egyszer beszélgess el egy buszvezetővel, mit fizetnek nekik az alvállalkozó cégeknél (nem az összeg, hanem annak megnevezése - nyugdíjvonzat, adóvonzat, járulékvonzat), és mit fizetnek a BKV-nál.
Így nem kunszt fejlődést elérni.

Továbbá: A BKV-nak hirtelen MINDEN normának meg kellett felelnie, de ezen megfelelőség ellentételezésére nem kapott kompenzációt (azaz a tulajdonos követelt, de nem tőkésített).
További anomália volt, hogy a tulajdonos szerepelt a megrendelő székében is. Nem fizette ki a főváros a BKV-nak a megrendelt szolgáltatást, de a BKV nem érvényesíthette a jogait, mert a tulajdonosa ellen kellett volna fellépnie.

A BKK egyetlen eredménye abból áll, hogy ezt a jogi anomáliát némileg feloldotta. A futó projekteket még bizony a Demszkyék kezdték el kidolgozni. (Ha jól emlékszem, akkor Lakos Imre nyilatkozott erről egy elég hosszú interjúban)

Azonban a BKK még mindig csak a Budapest tábláig lát, és ez bűn! Ebben bűnös Demszky és Tarlós is.

Mesélhetnék még arról, mikor a tulajdonos (Főváros) elrendeli, hogy az öreg buszokon értéknövelő beruházást végezni tilos (Pl motorgenerál 700.000 Ft), viszont a fenntartási költségeket el lehet számolni, tehát a 25 liter motorolajat naponta (15.000 Ft/nap).
Kb 2 hónap alatt megtérülne a felújítás! - Ebben mindkét vezetés hibás.

Beszélhetnénk még arról is, mi történt, mikor a BKV Mozgólépcső kft megszűnt.

Aki örökölte a szerződésállományát, az egyes konkrét esetekben 130%-on végzi ugyanazt a munkát, de nem maga, hanem az addigi külsősöket dolgoztatja 80%-on.

Hanyatt lehet esni a BKK-tól és szidni Demszkyéket, de a valóság nem ennyire egyszerű.

Manapság oda-meg vissza vagyunk, ha egy buszjáratot megnyitnak, de manapság rengeteg olyan helyre kerül csuklós busz, ahol előzőleg 3,5 tonnára újítottak fel egy utat. Meg is lett az eredménye: Minden közműbekötésnél van egy gödör.

A világ nem csak bugyikék buszokból meg visszaépített villamosokból áll, hanem működésből, kivitt közpénzekből (Szalayné amatőr kezdő volt csupán), infrastruktúrából (Moszkva tér: ugyanaz a foshalom lesz, csak szebb kövekből), no meg a város és agglomerációja szerves együttéléséből.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

KissGecihuszár 2015.05.04. 21:02:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ezzel az erővel kéne 1-1 viszonylat pl. Érdről-Dunakeszire, Gyálról Budakeszire, Ürömről Fótra, éssatöbbi. Igenis, én azt gondolom, hogy "szeretett" Fővárosunk és annak közvetlen agglomerációja meglehetősen gazdagon el van látva közösségi közlekedési eszközökkel, melyek ma már egyáltalán nincsenek olyan tragikus állapotba, mint ahogy azt kedves @batyu ecsetelte, ugyanis mióta a BKV egy a sok szolgáltató közül, akinek csak a de facto kipipált menetek után csenget a megrendelő, azaz a BKK, nos azóta mindössze pár % a kiesett menetek, azaz a lerobbant kocsik miatti nem abszolvált menetek száma a korábbi !18-20%-hoz! képest. Abban nem nyitok vitát veled, hogy messze még a kánaán a fővárosi közösségi közlekedés háza táján, de azért azt fogadjuk má el, hogy a 20 totál káoszos demszkyéra után az elmúlt 5 év látványos fejlődést hozott mind a mennyiség, tehát a hálózat sűrűség, mind pedig a minőség, azaz többnyire a gumikerekes állomány tekintetében. Ha kész lesz a Budai Fonódó, majd az 1-es meghosszabbítása egyrészt az Eteléig, másrészt az Esztergomi vasút Bécsi útnál kialakítandó új állomásáig, továbbá a 44-es, 67-es újjáépítése + meghosszabbítása, a 42-es meghosszabbítása a Havanna LTP-ig, megérkeznek a CAF szerelvények, az a 40 db troli, melyből az első darabokat már szállítják a Lengyelek, illetve troliként reinkarnálódik az a 20 db IK 412-es, mely eddig diesel volt, nos akkor megint jelentős előrehaladás történt. Ami viszont kétségkívül lesújtó, az a HÉV-ek állapota, mind pályailag, mind szerelvényileg, mert az a műfaj önmagában több 100 MRD-s móka lesz

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.05.03. 21:43:14

@Girhes:
Nem tom' mé' kell nektek a metro?!
Folyamatosan fogy a lakósságotok, már gyerek sincs az iskolákban, át is alakulnak kínai tanodákká! A kínaiak, meg nem jönnek erre befele - megszünt a nagy kínai zsibi - azok tőlünk keletre mennek, meg röpüllővel (az is kifele van), meg merdzsókkal.
Egyébként meg ne keseredjetek el. Meg lesz a metrotok, csak egy új technológiával.
Beszéltem a Tarlós haverommal - mérnök a faszi, tehát tudja mitől döglik a metró - azt mondta:
- Az új Nemzeti Metróépítési Technológia úgy működik, hogy először megépítik (szarul) a villamos pályát, amit aztán a víz, meg a csatorna lötty alá mos, az beszakad a tuják alatt, s már is a föld alatt száguld a villamos, ami végül is: METRÓ!

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.05.03. 21:19:05

@zoli913:
Szabadság híd, pesti oldal, 1-es pillér.
Közel a Belvároshoz.
Mé' kell nektek onnan bejönni?
Van ott minden: Pólus Center, China Town, Rákos Rendező, Új Palota egy csomó házzal (még iskolát is megszüntetnek), autó pályátok is van (zajvédő fallal!) és nem kell érte fizetni...........
Istenem csuda szép!
Az az 50-60 ezer ember meg ne akarjon a belső kerületekbe bejönni, úgy is olyan zsúfoltság van.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

zoli913 2015.05.03. 20:54:35

@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte: Nem tudom hol laksz, de itt lakunk néhányan. Nem vagyok M4 metró párti, de ez egy kicsit erős volt. Kíváncsi volnék, hogy te hol laksz.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

gyongyi70 2015.05.03. 19:03:24

@pythonozok: A vonat nem egyenlő a metróval. A Nyugatiba tartó járatok elég lehetetlen útvonalon közlekedik, nem arra, amerre az irodaházak, munkahelyek találhatóak. A külleme sem épp olyan, amire a külföldi túristát illik fölültetni. Nincs ráhordó közlekedés. A dél-pesti kerületekbeen, sőt a környékbeli településeken közlekedő BKV járatok sem a vonathoz, hanem a metróhoz hordják az utasokat. A Kökire vagy Határ útra. Menetidő (a metróig) 30-45 perc.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

♔batyu♔ 2015.05.03. 15:49:47

@KissGecihuszár: Tudod mi a gond? Hogy az agglomerációban és a kertvárosi részben természetesek olyan BKV járművek, amelyek nem csak viszonylag ritkán járnak, de simán ki is maradnak, tehát addig marad az autó.

Nem fogsz a normálisnál fél órával hamarabb beállni a megállóba azért, mert hátha kimarad a busz. Tehát a BKV-nek alapból azt kellene elérni, hogy a külvárosokban a buszokhoz órát lehessen igazítani és onnantól számított egy év.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

♔batyu♔ 2015.05.03. 15:44:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Simán lehet, hiszen az utas db. szám azon a környéken magas, rengeteg lakópark épült, szóval az már nem igazán családi házas rész, másrészt földrajzilag sem gond.

A Thököly és az Erzsébet kir. né útja azért nincs olyan nagyon közel egymáshoz. A Földalatti egy állomása ráadásul bekapcsolhatná a BVSC-MÁV telek részt is. Pld. a 74-es trolit is át lehetne helyezni.

Szerintem a Pólusig Földalatti, vagy valami komolyabb villamos, onnan pedig HÉV. Amúgy Bp. úgyis Fót felé terjeszkedik, a következő ingatlanboom már a Bp-Fót közötti terület beépítését fogja eredményezni.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.05.03. 14:49:11

@KissGecihuszár:

Felpattansz a 44-esre, majd?

A 44-es biztos kurva jó lesz a Palotáról a Blahára ingázóknak. És aki Fótról jár a Blahára? Aki a Naphegyről jár a Késmárk utcába? Aki az Apollo utcából jár Halásztelekre? Aki Budaörsről jár Zuglóba?

Most is mint mindig, a projekt lelkes támogatói kizárólag egy vonalban gondolkoznak, rendszerben itt már évek óta felelős ember nem gondolkozott.

.

Ezt a villamost át lehet adni majd a választások előtt, beseperve vele pár szavazatot, ahogy a metróval is. Kezdetben még gyorsabb is lesz, mint a buisz. Aztán pár év elteltével jönnek majd az apróbb pályahibák, előszőr csak a kitérőknél, később a kereszteződésekben (Majd megint valaki lenyilatkozza, azért ment tönkre, mert sok autó megy rajta keresztül).
Az elégtelen alapozás kapcsán előszőr csak pár helyen mozdul el a pálya (süllyed), majd emiatt hosszabb, 10-20 méteres szakaszok alakulnak ki, ahol hullámos lesz és ugrál rajta a villamos. Az ugrálástól a csapágyak majd egyre hangosabbak lesznek, .... - Ne legyen igazam.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?

nyelv-ész 2015.05.03. 14:45:50

Szerintem meg alapvető városrendezési szabályokat kellene bevezetni, és akkor ez a "melyik metró visz a belvárosba" című vergődés okafogyottá válna.

Például ne lehessen a Hungária körgyűrűn belül irodaházakat építeni. Egy 500 fős irodaház legalább 100, de inkább 200 autót vonz, mivel a főnökök eleve a céges autóban pöffeszkednek, és az agglomerációból is autóval járnak be. Ha ezt a forgalmat a külső kerületekben lehet tartani, akkor máris felfér mindenki a meglévő járatokra, és nem kell metrót álmodni a városszéli panel alá.

Bejegyzés: Metrókkal Rákospalotára?
süti beállítások módosítása